6 tips voor een stralende huid


Tip 1 Focus op een doel of project waar je heel blij van word.

Wat wil jij het allerliefste in je leven nog doen. Maak een lijst van 25 dingen waar je het meest van houd. Pik er in onderwerp uit waar je zo blij van word dat je mondhoeken van oor tot oor gaan.
Schrijf je plan en kom in actie. Je zult zien dat je gezicht gaat stralen als je eraan denkt en ermee bezig bent en erover praat.

Tip 2 Focus op een doel of project waar je heel blij van word.

Wat wil jij het allerliefste in je leven nog doen. Maak een lijst van 25 dingen waar je het meest van houd. Pik er in onderwerp uit waar je zo blij van word dat je mondhoeken van oor tot oor gaan.
Schrijf je plan en kom in actie. Je zult zien dat je gezicht gaat stralen als je eraan denkt en ermee bezig bent en erover praat.

Tip 3 Drink water

Ongeveer 1,5 tot 2 liter per dag, het helpt  om afvalstoffen sneller uit je lichaam te verwijderen en je huid te hydrateren. 

Tip 4 Schrap geraffineerde suikers uit je dagelijkse eetpatroon

Waarom? Omdat suiker  het collageen in de huid beschadigd. Glycatie’ heet dat. Het  is een proces waarbij suiker zich gaat binden aan eiwitten. De huid wordt minder soepel waardoor eerder rimpels kunnen ontstaan. Het heeft dus echt zin om je suikerinname te verminderen.

Tip 5 Eet mager vlees en vette vis.

Volkoren- en meergranen producten zijn ook goed voor je huid.

Tip 6 Eet elke dag verschillende kleurrijke groenten en fruit

De regenboog op je bord zeg maar. Een extra boost voor je huid geven deze voedingsmiddelen:

– Boerenkool
Deze super gezonde bron van vitamine A, C en E werkt verjongend en stimuleren celgroei. 

– Citroen
Een van mijn favorieten is de citroen, lekker fris en brengt veel smaak aan eten en drinken toe. En het geeft je een boost van vitamine C wat goed voor je huid is

– Wortels
Bevatten veel vitamine A, wat goed is voor het herstellen van je huid. Wortel bevat ook caroteen, het stofje dat een gezond kleurtje aan je huid geeft.

– Rode bieten
Zijn een bron van foliumzuur. Dit mineraal zorgt ervoor dat je huid nieuwe cellen aanmaakt waardoor bijvoorbeeld wondjes beter genezen. Het sap van de biet is goed voor de bloedtoevoer naar je hersenen.  

– Pompoenzaad
Een handje pompoenzaad bevat veel vitamine B, belangrijk ingrediënt voor sterk haar, mooie nagels en een glanzende huid. Pompoenzaden zitten boordevol mineralen. 

– Komkommer
Is hydraterende en zorgt voor een jongere, gezondere en zachtere huid. Er zit vitamine B en C in en bevat ook zink, ijzer, calcium en magnesium. Het werkt het ook verkoelend, en is daarom de reden de we het op onze ogen leggen bij een gezichtsbehandeling. 

– Broccol
De roosjes èn de steel zijn enorm gezond voor lichaam en huid en bevat vitamine A,B, C, E en K en de mineralen calcium, fosfor en kalium. Kalium is bijvoorbeeld goed voor de vochtbalans en dus de hydratatie van je huid.

– Rode Paprika
Wil je een shot vitamine C, pak een paprika. Vitamine C helpt bij de aanmaak van bindweefsel, kan zonneschade beperken en zorgt voor een gezonde huid. 

– Rode kool
deze groente bevat veel vitamine C en calcium maar ook thiocynaat, een stof die ontstekingen tegengaat. Dus vooral in de winter lekker rode kool eten.

– Avocado
Laat je huid stralen. Er zitten vitamines A, B6, C en K in. En aminozuren die je huid beschermen tegen vuil van buitenaf. De antioxidanten ontgiften je lijf  en gaan huidveroudering tegen.

Benieuwd naar het programma dat jouw huid weer laat stralen? Neem gerust contact op voor een advies gesprek.

Pin It on Pinterest