Hey ladies, we vinden het allemaal niet erg om ouder te worden toch? (Ahum;) en we zijn (vaak) best tevreden met ons leven. Je moet jezelf nemen zoals je bent. Eens, maar die rimpels die zìe je gewoon steeds meer naarmate je ouder wordt. En daar wordt je niet altijd vrolijk van. Je wilt er iets aan doen maar je wilt geen botox prik tussen je ogen hebben. (Ik ook niet).

Je voedingspatroon speelt een grote rol bij je huidconditie. Het eten van suiker zorgt voor minder aanmaak van collageen in je huid en hierdoor wordt je huid minder elastisch en sneller oud. 

Er zijn voedingsmiddelen die wél goed zijn voor je huid:

Ik zet er een paar belangrijke voor je op een rijtje:

– Zalm, haring, (of andere vette vis) avocado, plantaardige olie en zaden 
– Pompoen, zoete aardappel, wortel, bladgroenten zoals spinazie, raapstelen, postelein en lever 
– Bessen (blauwe of rode), frambozen, bramen en granaatappel 
– Citroen, sinaasappels, paprika, kiwi, broccoli
– Water drinken, water drinken, water drinken!
Combineer ze met elkaar, verwerk ze in een gerecht of eet ze als tussendoortje. Ze zijn lekker én ook nog goed voor je huid, win win toch? 

Wil je weten wat je nog meer kunt doen voor minder rimpels en een stralende huid? Neem contact met mij op dan gaan we samen aan de slag.

  •  Te weinig vocht
    Dorst is het gevoel dat  je lichaam zeg, ‘je moet drinken’. Maar vaak ben je dan al laat.  Je lichaam moet harder werken om te presteren, wat kan leiden tot vermoeidheid. Te weinig drinken kan ook misselijkheid en concentratieproblemen veroorzaken. Met voldoende drinken bedoel ik natuurlijk water. Geen koud water maar een normale temperatuur. Laat alle soorten frisdrank staan. Daar krijg je alleen maar meer vermoeidheidsklachten van.
  • Te weinig Vitamine D
    Veel vrouwen hebben last van vermoeidheid door Vitamine D tekort. Lees in de blog ‘moe door vitamine D tekort’ wat je kunt doen.  Een tekort aan vitamine D kan je botsterkte verzwakken en het kan leiden tot vermoeidheidsklachten en futloosheid.
  • Je schildklier
    Je schildklier regelt de stofwisseling door hormonen aan te maken. Als hij te traag werkt produceert hij dus te weinig hormonen. Door een trage schildklier ben je sneller moe en voel je je sloom. Door middel van een bloedonderzoek weet je of je een trage schildklier hebt. Volgens de dokter kunnen medicijnen het tekort aan schildklierhormonen aanvullen.

    Ik heb een ‘luie’ schildklier (niet te verwarren met ‘trage’ schildklier) volgens mijn dokter. Ze zegt dat ik daar niets aan kan doen. In tegenstelling tot een trage schildklier zijn hier geen medicijnen voor. Maar ik merk dat als ik gezond eet, goed slaap, geen stress heb, elke dag beweeg ik me heel goed voel. Je kunt er dus wel wat aan doen om je fitter te voelen.

    Een gezondere leefstijl

    Wil jij weten hoe je stap voor stap met een gezondere leefstijl kunt beginnen? Neem contact met mij op en dan gaan we samen aan de slag.

Pin It on Pinterest